Kylläpä voi viikonloppu tuntua pitkältä kun ei ole firmat auki josta sais osia tai tarjouksia edes niistä.. Pakko siis nauttia ja ottaa aurinkoa.. Ihan toimettomana en ole sentäs ollut vaan solmin juuri yhteistyösopparin projektin metalliosista Kaakamon Metalli ky:n kanssa. Pienet happy dancet sen knniaksi siis!
Pyörän apuratas ongelma on pohdinnassa ja seisontatukiasia on teoriassa ratkaistu.. tämäkin siirtyy huomiselle kun saan osatoimittajan kiinni.. seisontatukeen on ideoitu käytettävän sähkötoimista lineaariaktuaattoria, sopivan löytäminen on aina se pulma koska voimaa ja eritoten vääntöä tarvitaan paljon mutta tilaa aktuaattorille on tottakai hyvin vähän. Akun kestävyys myös mietityttää..
Apurattaiden paikka on ainakin alustavasti päätetty ja poiketen jenkkien rakentamasta versiosta, apupyörät tulevat näillä näkymin aluperäisen jalaksen kohdille ja laskeutuvat sähkötoimisesti napista.. ilmaan heitetty idea myös jarrukahvaan lisättävästä lisäkahvasta apupyörien laskemisessa on mietinnässä..
Biltemasta jäi eilen käteen (kypärän lisäksi) lukolliset polkimet.. näistä olis tarkoitus suolestaa raakaversiot joihin koneistetaan uudet kiinteät akselit ja kiinnittää alkuperäisten jalkatappien kohdalle.. lukon vastakappale kenkään ja näin saadaan kintut pysyyn paikoillaan. Tämän pitäis myös olla lainmukainen systeemi joten ei pitäisi tulla sanomista.
Polkimien suolestaminen meni yllättävän hyvin, lukuunottamatta toisen reunakehikkoa joka päätti vain sujua epämuodostuneeksi muttei suostunut irtoamaan. Porakone laturissa nii saa porata tuon huomenna irti.. huomenna sit uudet akselit piirtoon ja tilaukseen.. apupyörien renkaatkin löyty, parikin eri versiota ja kokoa.. oikee koko ja tyyppi pitänee selvittää kokeilemalla..
Loistavaa 🙂